Jos et näe viestiä, klikkaa tästä
 

Tässä uutiskirjeessä

  • Hallitus esittäytyy: Outi Louhia
  • Kevätkauden tapahtumia
    • maaliskuu
    • huhtikuu
    • toukokuu
  • itSMF Finlandin vuosikokouksen esityslista
  • SIG-työryhmätyöskentely
 

Hallitus esittäytyy: Outi Louhia

Hallitus on saanut vuodelle 2016 kolme uutta henkilöä. Edellisessä uutiskirjeessämme esittelimme Eija Hallikaisen ja tässä Outi Louhian.

Vuonna 2006 sain vastuulleni online-verkkopalveluiden asiakaspalvelun ja se oli menoa se! Sen jälkeen olen työskennellyt IT-palvelunhallinnan parissa erilaisissa tehtävissä soveltaen ITIL-prosesseja aina tilanteiden mukaan. Minua motivoi jatkuva asioiden ja prosessien kehittäminen. Tällä hetkellä toimin FCG Datawell Oy:n palvelutiimin esimiehenä sekä laatupäällikkönä.

itSMF:n toiminta on kiinnostanut minua jo jonkin aikaa ja nyt sain loistavan tilaisuuden päästä mukaan edistämään parhaiden toimintamallien ja ratkaisujen hyödyntämistä niin oppilaitoksissa kuin muissakin organisaatioissa. Innolla odotan mitä vuosi tuo tullessaan!

 

Kevätkauden tapahtumia

Maaliskuu

Aamiaisseminaari ja itSMF Finland ry:n sääntömääräinen vuosikokous torstaina 17.3.

Helmikuun aamiaisseminaarissa aiheena oli palvelumuotoilu. Sali oli täynnä kuulijoita, ja palaute oli erittäin positiivista. Käy lukemassa myös Matti Toivosen mainio koosteblogi osoitteessa: www.asiakaspalvelukokemus.fi/blog/yksi-palvelumuotoilu-kiitos.

Miten palvelumuotoilua sitten aidosti toteutetaan palvelunhallinnan työkalujen suunnittelussa? Maaliskuun seminaarissa aihetta käsitellään case-esimerkin avulla. Tarja Solanpää OP:stä tulee kertomaan konkreettisen esimerkin siitä, miten palvelumuotoilu yhdistetään itsepalveluportaalin suunnittelu- ja toteutusprojektiin.

Maaliskuun seminaarin yhteydessä pidetään myös itSMF Finland ry:n vuosikokous, jossa käsitellään yhdistyksen säännöissä määrätyt asiat. Linkin yhdistyksen sääntöihin ja vuosikokouksen esityslistan löydät uutiskirjeemme loppupuolelta.

Tutustu ohjelmaan www.itsmf.fi/tapahtumat ja käy ilmoittautumassa seminaariosioon, vuosikokoukseen tai molempiin: www.invitation.fi/itsmf-aamiaisseminaari-maaliskuu-2016.

Kuvassa aktiivista yleisöä helmikuun tapahtumassa:

 

Huhtikuu

Aamiaisseminaarin ajankohta on torstai 14.4. Ohjelma vahvistuu myöhemmin.

Toukokuu

Toukokuun aamiaisseminaarin alustava päivämäärä on perjantai 13.5. Päivämäärästä ja vahvistamattomasta ohjelmasta huolimatta ajankohta kannattaa merkitä kalenteriin.

itSMF jatkaa myös roadshow-tapahtumien sarjaa, tällä kertaa Turussa torstaina 19.5. klo 13–16. Tilaisuus järjestetään yhteistyössä Turun yliopiston ja VSTKY:n eli Varsinais-Suomen Tietojenkäsittely-yhdistyksen kanssa. Miten palveluja hallitaan sopimuksella, ja miltä ITSM näyttää akateemisten linssien läpi? Katso ohjelma www.itsmf.fi/tapahtumat ja ilmoittaudu www.invitation.fi/itsmf-roadshow-2016.

Onko sinulla hyviä aihe-ehdotuksia tapahtumiemme teemoiksi? Lähetä niitä meille osoitteeseen info@itsmf.fi.

Terveisin
Tapahtumatyöryhmä

 

itSMF Finlandin vuosikokous

Tervetuloa ItSMF Finlandin sääntömääräiseen vuosikokoukseen!

Maaliskuun seminaarin yhteydessä pidetään myös itSMF Finland ry:n vuosikokous, jossa käsitellään yhdistyksen säännöissä määrätyt asiat. Yhdistyksen säännöt löydät sivuiltamme www.itsmf.fi/dokumentit.

It Service Management Forum Finlandin vuosikokous 2016

Aika:             Tiistai 17.3.2015 klo 10.15
Paikka:          Helsinki, Scandic Hotel Simonkenttä, kokoustila Espa                                                                

1. Kokouksen avaus
2. Kokouksen järjestäytyminen
3.  Kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus
4. Kokouksen työjärjestys
5. Vuoden 2015 toimintakertomus, tilinpäätös ja tilintarkastajien lausunto
6. Tilinpäätöksen vahvistaminen ja vastuuvapauden myöntäminen
7. Toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2016, sekä jäsenmaksut 2016
8. Toiminnantarkastajien valinta
9. Kokouksen päättäminen

 

SIG-työryhmätyöskentely

SIG-työryhmätyöskentely on lähtenyt vauhdilla käyntiin ja ensimmäisiä tapaamisia työryhmissä on jo sovittu. Muistutuksena, että ryhmät sekä aihealueet ovat seuraavat:

  • Service Desk Evolution (SDE)
  • Continual Service Improvement (CSI)
  • Palveluporfolio ja palvelu-CMDB
  • Service Integration and Management (SIAM)

Mikäli näistä mikään ei osu omaan intressiin niin ei hätää, koska olemme perustamassa viidettä työryhmää. Tämän työryhmän nimeä ei vielä ole päätetty, mutta ota yhteyttä niin voit olla vaikuttamassa tähän!

Lisää aiheista kiinnostuneita haetaan ja otetaan työryhmiin jatkuvasti. Jos mielenkiintosi heräsi niin ota yhteyttä: Aki Ylivarviin, aki.ylivarvi@efecte.com

Voit tutustua työryhmiin lisäksi itSMF:n sivuston kautta: www.itsmf.fi/sig-tyoryhmat.