Jos et näe viestiä, klikkaa tästä
 

Asiakaslähtöisempää IT-palvelua

Nykypäivän kilpailussa asiakaskokemukseen panostaminen on välttämätöntä. Asiakkaiden kasvavat vaatimukset palvelutason suhteen, palveluprosessien hiominen tehokkaiksi sekä monitoimittajaympäristön hallinta tuovat haasteita, mutta esimerkiksi digitalisointi avaa myös uusia mahdollisuuksia. Miten asiakaslähtöisyys on sinun organisaatiosi IT-palveluissa huomioitu? Onko asiakaskokemuksen kehittäminen prioriteettilistallanne?

itSMF Finlandin Focus-vuosikonferenssissa näihin aiheisiin pureutuvat muun muassa Maarit Heikkilä OP Ryhmältä sekä Harri Vainio Palmulta. Maaritilla on pitkä ura sovelluspalveluissa, viimeisimpänä tuote- ja palvelukehityksestä digitalisoinnin parissa. Harri puolestaan on toiminut 20 vuotta palvelukehityksen parissa. Tule kuulemaan heidän kokemuksistaan 10.11.2016 Crowne Plazaan – varaa paikkasi heti!

 

Palvelupyynnöille kyytiä, keskittykää palveluun! | Maarit Heikkilä, OP Ryhmä

OP Ryhmä on ulkoistanut ison joukon palveluita ja lopputuloksena on tilanne, jossa arkemme täyttyy palvelupyynnöistä. Maarit käy esimerkkien kautta nykytilannetta läpi ja omia ajatuksia, miten asioita voisi tehdä. Taustalla ovat OP:ssa käyttöönotetut ITIL-prosessit ja uudet työkalut. Reaalimaailmassa esimiesten ja liiketoiminnan aika menee hakiessa oikeaa kanavaa tai tahoa, jolle tietty palvelupyyntö pitää kohdistaa. Mihin palveluhallinta on meitä siis viemässä? Ketä monimutkaiset prosessit palvelevat? Miten asiat pitäisi hoitaa, jotta arkemme tulisi sujuisi? Millainen on tulevaisuuden sujuva (kenties digitaalinen) palvelu?

 

Asiakasymmärryksestä fokusta IT-palveluihin | Harri Vainio, Palmu

Maailma palveluistuu. Yrityksistä 89 prosenttia on ilmoittanut asiakaskokemuksen kilpailuedukseen. Kyvykkyys kilpailussa vaatii uudenlaista kyvykkyyttä IT:ltä. Asiakkaiden palveluvaatimukset kasvavat: he odottavat näkemystä, henkilökohtaisuutta, vaihtoehtoja ja asiantuntemusta. He haluavat sitä nopeasti, heti ja tilanteessa kuin tilanteessa. Uudessa palvelumuotoilussa IT:n tulee olla älykkyyden lisääjä, digitalisaation veturi sekä nopean ja kokeilevan kehittämisen mahdollistaja.